Ugrás a fő tartalomra

A beavatott a moziban

A beavatott 

filmélmény . 


Eredeti cím: Divergent
Bemutató (Brit): 2014. március 21.
Magyar cím és korhatár: Beavatott (BA)
Magyar bemutató: 2014. március 20.
Műfaj: Sci-fi, akció
Rendező: Neil Burger
Forgatókönyvíró: Evan Daugherty, Vanessa Taylor
Szereplők: Shailene Woodley, Theo James, Kate Winslet, Zoë Kravitz, Ashley Judd, Tony Goldwyn
Filmstúdió:  Red Wagon Entertainment
Magyar forgalmazó: Pro Video Film


Chicago, a távoli jövőben. Az emberiség személyiségi jegyei alapján öt kategóriába van sorolva: Őszinték, Önfeláldozók, Bátrak, Barátságosak és Műveltek. Amikor egy gyerek eléri a 16 éves kort, el kell döntenie, melyik csoportba tartozik és utána ennek kell szentelnie életét. Tris Prior (Woodley) azonban egyik csoportba sem akar belépni, így hamarosan a Beavatottak (Divergents) között találja magát. A baj tovább fokozódik, amikor Tris felfedez egy összeesküvés, amelyben minden Beavatottat meg akarnak semmisíteni…

Valaki fent nagyon szerethet, vagy ha annyira nagyon nem is, legalább annyira a kedvemben akart járni, hogy megkönyörült rajtam és eljutottam moziba a hétvégén imádott barátom jóvoltából. :) (szeretek vele moziba járni, jó, igazság szerint bárhol jó vele lenni :) További megjegyzésként, hogy most is, mint minden alkalommal, akárhányszor moziba megyünk mi ketten, folyt az eső! -.-" :D

 
Chicago
Csak annyira volt jó a film, hogy egész éjjel a bátrak csoportjával álmodtam.. :) Hihetetlen volt! Hatalmas. Igazi. Uuuh. - mármint a film, de az álmom is!

Nagyon örültem annak, hogy az utolsó vérig hűek voltak a készítők a könyvhöz, és úgy meg tudták csinálni, hogy azt egy olyan emberke is értse, aki netalántán nem olvasta könyvben a történetet. Néhány epizódot hagytak csak ki, amik igazából nem is hiányoztak a filmbe. Pörgős volt, nem ült le a sztori, szóval a nézőnek nem volt lehetősége elkezdeni unatkozni. 

A város ábrázolása, a csoportok egymástól való megkülönböztetésének érzékeltetése (huuuhh micsoda kifejezés. -.-" :D) remekül átjött! Ahogy az emberek sétáltak az utcán, egyből látszott kik tartoznak ugyanoda. A történet elején a szimuláció megoldása is a helyén volt, akárcsak a választási ünnepség, később a próbák, edzések. Szóval, egy szó, mint száz, minden a lehető legtökéletesebben sikerült! :)


Tris
 A színész válogatott is sikert aratott, Kate Winslet nagyon jól hozta ezt a rideg számító nőt. :) És szerintem sokkal jobban áll neki a szőke hajszín mint a Titanic-ban viselt vöröses-barna. Eric karakterét is nagyon jól eltalálták, igazi genyó volt, akit könnyű utálni a filmben is, kinézetre is!
Tris alakítója, Shailene Woodley nagyon szerethető volt. Jól teljesítette szerepétől elvárható szintet, Tris így még kedvesebb karakter lett számomra. És nagyon szép is ez a lány. :)

És hát, Négyes, azaz Theo James. Annyira eltalálta, mit hogyan kell csinálnia, hogyan kell néznie a szemével, hogyan beszéljen azzal a szájjal, hogy Négyest az ember lánya még jobban megszeresse! Úúúú! Szinte sütött az egész lényéből az az igen is nagyon vonzó fenyegetés, az a kimondatlan üzenet, hogy: ne packázz velem! Igazi toplistás könyves, és immár filmes álompasi is! Fincsii! 

Négyes

A szerelmi szál olyan édes volt! :) Annyira szurkoltam nekik, hogy gyerünk, jöjjetek már össze! :D Azonban hiányoltam a nagy "szerelmi-vallomás-részt", de ennek hiánya nem von le az értékből, mert az egymáshoz való ragaszkodásuk teljesen tisztán érezhető volt. 
Kedvenc közös jelenetük : óriáskerék, Négyes félelem szimulációja, amikor a végén verekednek és persze a csók. :)



Nem örültem, mikor tudomásomra jutott, hogy szinkronizálva vetítik a moziban a filmet, a színészek igazi hangját jobban szerettem volna hallani, de egy szavam se lehet panaszra! Remek volt ez is! Négyes hangja különösen jó volt.., de biztosan nem volt jobb az igazinál :) CSAKHOGY! Miért, mégegyszer, miért kellett a szinkronban a Tobias nevet Tobájász-nak ejteni?? Ugyan kérlek, miért? Mi a baj a sima Tobiásszal? áááááh.. mindegy is, szerencsére megmaradtunk a Négyes megnevezésnél.


A feszültségfokozás annyira ott volt, hogy hiába tudtam mi fog történni, annyira nagyon izgultam mégis. Például, mikor Tris csoportot választott, amikor Al-ék megtámadták stb. Ebben a zenéknek is nagy szerepe volt, nagyon jó muzsikákat válogattak össze, a történethez és annak hangulatához maradéktalanul passzoltak. Továbbá idetartozik az is, hogy az akció jelenetek, a verekedések nem voltak elfinomkodva, igazi ütéseket és sérüléseket láttam, és összerezzentem akármikor Tris vagy Négyes bekapott egy ütést. Plááne, amikor a végén ők ketten estek egymásnak! Annyira érzelmes és durva jelenet volt! Nagyon szerettem.

A cselekményszál tetőpontja is ütősre sikerült, az a bizonyos feszültségekkel és várakozásokkal teli bomba igazán felrobbant! Nagyon sajnáltam az ártatlan önfeláldozókat, amikor az öntudatlan bátrak sorra gyilkolták le őket.. remekül felépítették ezt a szálat is a filmben, egyszerűen király volt.
A végén érződik a függővég akárcsak a könyvben, mindenki tisztában van azzal, hogy ennek igen is van folytatása, mert így nem lehet vége.


Az adoptáció csillagos 5-ösre sikerült, minden a helyén volt, nem voltak ferdítések! 
Az Éhezők Viadala filmek szintjére simán felért, igazi mozi élmény minden rajongónak!










Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő