Ugrás a fő tartalomra

Sarah MacLean: A csábítás kilenc szabálya

 


Egy igazi lady nem szivarozik, a lovat nem férfimódra üli meg, nem foglalkozik vívással és nem is párbajozik. Ezenkívül nem lő pisztollyal és nem kártyázik férfiklubban.
Lady Calpurnia Hartwell mindig betartotta ezeket a szabályokat, de végül is mi értelme volt ennek? Még mindig nincs férjnél és enyhén szólva elégedetlen a helyzetével. De most megfogadta, hogy megszeg minden szabályt és végre élvezni fogja az életet!
De ahhoz például, hogy végigtáncoljon egy bált vagy szenvedélyesen csókolózzon, kell egy megfelelő partner is. Egy olyan férfi, aki mindent tud a szabályszegésről. Például az elbűvölően vonzó Gabriel St. John, Ralston márki, akinek épp olyan rossz a híre, mint amilyen bűnös a mosolya.
Ha Lady Calpurnia nem vigyáz, akkor éppen a legfontosabb szabályt fogja megszegni: akik az élvezeteket keresik, azoknak soha nem szabad reménytelen szerelemre lobbanniuk.

A csábítás kilenc szabálya 
1. Szenvedélyesen megcsókolni valakit
2. Szivarozni és whiskyt inni
3. Férfinyeregben lovagolni
4. Vívni
5. Elmenni egy párbajra
6. Pisztollyal lőni
7. Kártyázni (férfiklubban)
8. Végigtáncolni az éjszakát egy bálon
9. Úgy öltözni, hogy szépnek tartsanak, csak egyetlenegyszer

Én imádtam a lista összes pontját! Nagyon ötletes volt mind megvalósítása! :)



Az elmúlt egy hónapban az olvasmányaim közül mindössze ez a könyv érdemelte ki, hogy ide felkerüljön. Hogy miért? Először címszavakban válaszolnék.
- szeretem a régi kor Angliáját
- élek-halok a romantikáért
- igen is egy nő álljon ki magáért, és tegye azt, amihez kedve van
- Ralston

Egy kicsit szentimentálisabb válasz:  
Rengeteg közhelyet fel tudnék sorolni, ami maradéktalanul ki tudja fejezni, hogy mitől olyan jó egy igazán jó könyv. Egy könyv akkor varázsol el teljesen, ha olyan szinten képes magába szippantani, hogy egy tiszta gondolatom nincs napokig miatta. Tudjátok, amikor hiába olvasod el rekord idő alatt a történetet – mert letehetetlen –, nem tudsz szabadulni abból a világból. A szereplők befészkelik magukat a fejedbe és sok esetben a szívedbe is. Olyan szinten izgulsz, hogy mi lesz a sorsuk, mintha a Te saját életed múlna az ő döntésükön. A történet főhőseivel álmodsz, mindenféle képeket keresgélsz róluk az interneten. (Vagy csak én?)
De akkor jövök rá igazán, hogy egy varázslatosan csodálatos könyvet olvastam, hogy amikor valakinek ajánlom, fáj, szinte vérzik a szívem amiatt, hogy ő először olvashatja, míg én már sosem fogom átélni újra azt az első élményt, csupán egy kis emlékeztetőben lehet részem, amikor újra a kezembe fogom.



Ez a történet tökéletesen megfelelt a felső soroknak. Callie-vel maradéktalanul tudtam azonosulni, tetszett a karaktere. Ő egy "vénkisasszony", legalábbis ő és a többiek ezt gondolják. Egy szürke egér, és sajnos az elején nem is tesz érte, hogy ezen változtasson. Nagyon nehéz lehet neki, ugyanis a húga egy gyönyörű teremtés, mindenki róla beszél, ráadásul férjhez is megy! Callie a bálokon sosem táncol, inkább a hölgyekkel társalog, kerüli a férfiakat, mert őt csak olyan ember kéri fel táncolni, aki öreg és unalmas, vagy aki csak a hozományát szeretné. Szóval a csendes megfigyelő szerepét játssza és közben egy férfi után epekedik. Aki nem más, mint Gabriel St. John, azaz Ralston márki. Ő a társaság középpontja. Mindenki lemerevedik amikor belép a terembe. De ahogy ez lenni szokott a márkinak van egy rossz oldala, ami itt azt jelenti, hogy hatalmas nőfaló,és rengeteg pletyka kering róla és a szeretőiről.


Callie elhatározza, hogy véget vet unalmas életének és ír egy listát azokkal a teendőkkel, amiket végképp át akar élni. A lista előcsalogatja a csigaházából az igazi Calliet, aki egyáltalán nem egy szürke egérke, hanem egy roppant okos, szenvedélyes nő. Rögtön azzal indít, hogy felkeresi plátói szerelmét, Ralstont, hogy segítsen neki teljesíteni a lista egyik pontját. A férfi készségesen segít is, azzal a feltétellel, ha a nő felkészíti a márki húgát a társaságba való bemutatásra. És elkezdődik egy remek szövetség, és lassan felszínre kerülnek az érzelmek. Callie-nek nem okozott meglepetést, hogy beleszeretett Raltonsba, a nő valamilyen szinten mindig is szerette őt. Gabrielnek viszont sokkal több idő kellett, hogy rájöjjön, hogy amit érez Callie iránt, az bizony szerelem. Az ő kapcsolatuk egy igazi nagy kaland, ami egyszer sem untatott, mindig élvezettel olvastam a történet alakulását. A szerelmi szál egyszerűen zseniális, telis-tele jobbnál jobb erotikus jelenetekkel. Nincs benne semmi túlzás, minden nagyon jó helyen van, és ízlésesen tálalta az egész érzelmi-szerelmi-szexuális vonzalmat az írónő.


Azért félreértésekből sincs hiány, a két főszereplő néha nem találja a közös hangot, de hát ez így van rendjén. Kellenek a balhék, hogy utána édes legyen a kibékülés. Nagyon tetszett, hogy nem volt egy felesleges harmadik, az biztos hazavágta volna az egészet.
Ezt a könyvet mindenkinek nyugodt szívvel tudom ajánlani, szerintem mindenki talál benne valamit, ami miatt tudja majd szeretni. A végkifejlettel tökéletesen elégedett vagyok, Callie és Ralston remek pár együtt, bekerültek a kedvenceim közé.

Aprópó Ralston, kedves! Már írom a listámat, és azt szeretném ha nekem is segítenél teljesíteni az elvégzendő pontokat, kalandokat! A továbbiak megbeszélése céljából a szökőkútnál várlak sötétedés után. Kérlek, gyere el!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő