Ugrás a fő tartalomra

Tarryn Fisher: The Opportunist - Kihasznált alkalom




Olivia Kaspen éppen most jött rá, hogy volt barátja, Caleb Drake elveszítette az emlékezetét. A lány eddig is azzal tett szert kétes hírnévre, hogy előnyt kovácsol a helyzetekből. Most pedig döntenie kell, milyen messzire hajlandó elmenni az ex visszaszerzéséért. Miközben Olivia valódi énje és a nem túl dicső közös múltjuk titokban tartásával birkózik meg, akadályt jelent Caleb kattant új barátnője, Leah Smith. A két bestia őrült versengésbe kezd egy olyan férfiért, aki nem emlékszik egyikükre sem. Oliviának viszont hamarosan szembe kell néznie hazugságainak következményével…

Megpróbálom leírni azt a katyvaszt, ami már órák óta zsong a fejemben. Rengeteg gondolat, még több érzés.. és fogalmam nincs, hogyan írjam le úgy, hogy mindenki érezze miről beszélek. 
Erre a történetre a legjobb szó a fájdalom. A szereplők fájdalmasan szerették egymást, hatalmas fájdalmak közepette váltak el, és fájdalmasan hosszú utat tettek meg mire újra egymásra találtak. Nagyon-nagyon szerettem az elsőtől az utolsó sorig! Tökéletes példa a könyv arra, hogy egy szerelmes ember, (férfi-nő egyaránt) teljesen ki tud vetkőzni magából, eszement dolgokhoz folyamodik, csakhogy újra a szerelmével lehessen.



Olivia tud szeretni, nagyon is, csak azt nem tudja, mennyire fontos, hogy ezt kimutassa és kimondja. Emiatt (is) bukik meg a kapcsolata Calebbel. (hatalmas sóhaj! ááááh. ♥♥♥) A lánynak kimagasló az önismerete, nem ámítja magát, néha borzasztóan vélekedik magáról. Tudja, hogy mocskosan játszik, hogy kegyetlenül átgázolt embereken, csakhogy megszerezze magának Calebet, miután rájött, hogy szereti. Sikerül is neki és nagyon boldogok lesznek együtt egy jó darabig. Aztán eljön újra a pillanat, hogy Olivia nem tudja Caleb tudtára adni, mennyire szereti, mennyire szüksége van rá. Kezdődnek a bonyodalmak és borzasztó szenvedések közepette válnak szét az útjaik, miközben mind a ketten totálisan szerelmesek egymásba. Nem ítélem el a lányt azért amit-amiket tett. Megértem. Lehet hasonlóképpen cselekedtem volna magam is. Ezt egyikünk sem tudhatja. Ilyen az igazi, reális élet! az ilyen ármánykodásoktól, hazugságoktól lett ilyen jó a történet.

Olivia és Caleb - múlt-jelen

A múlt-jelen váltakozása csak még élvezhetőbbé tette az egészet. Mindkét szál izgalmas volt, és mindig a legjobb helyre lettek becsempészve a múlt darabkái, így szépen összeállt a kép, értelmet nyert mindenki cselekedete, legyen az jó vagy rossz. A múltban megismerhetjük, hogyan kezdődött minden, hogyan szerettek egymásba. Caleb személyisége akkor is elragadó volt, megértem Olivia rajongását érte. Közben a fiú is teljesen odavan a lányért, bármit megtenne érte. De aztán jön a kegyetlen fordulat és szakítanak. Jön Caleb balesete, amiben elveszíti az emlékeit.

Caleb
A sors iróniájának köszönhetően 4 évvel később újra összeütköznek, és Olivia kihasználja az alkalmat, hogy megint a fiúval lehessen, miközben tudja, hogy az óra ketyeg, és ha a fiú emlékei visszatérnek kétségkívül meg fogja gyűlölni őt a múltbéli dolgok miatt és elveszíti őt talán örökre. Ám Calebnek van egy kibírhatatlan barátnője Leah, akit egy kicsit sem tudtam kedvelni! Fúúúúúúú, felment a pumpa akárhányszor csak feltűnt a színen. (Nem is tudom, hogy gondolta az írónő, hogy az ő gondolataival is elmeséli ezt a sztorit... agyrém -.- , de Caleb gondolatait most akarom!). Szerencsére Leah nem tud a szerelmesek közé állni, - egy darabig legalábbis - , és Caleb természetesen beleszeret megint Oliviába.


A cselekmény fantasztikus módon lett összerakva, mindvégig izzik a levegő a szerelmesek között. Érzi, tudja az ember, hogy még a java hátra van. Eddig még nem olvastam egy ilyen összetett érzéseket megtáncoltató történetet. Olivia hatalmas jellemfejlődésen esik át, rájön, hogy az őszinteség mennyivel jobb dolog az állandó hazudozásnál. Azonban mégsem képes színt vallani Calebnek, túl gyáva ahhoz, inkább elmenekül mikor Leah rájön a titkára.

Olivia
Néhány évvel később újra találkoznak és felszínre törnek a régi érzések. Olivia végre összeszedi magát és elmondja Calebnek mit is érez valójában, mit miért tett, és esedezik a férfi bocsánatáért. Természetesen Caleb megbocsát, elmondja, hogy ő mit tett azért, hogy újra a lánnyal lehessen. Annyira szép vallomások voltak!

Nem törtem ki könnyekben miután becsuktam a könyvet, de nagyon meghatódtam. Most, órákkal később élek át egy egész érzelmi katasztrófát, mikor csak Oliviára és Calebre tudok gondolni, az ő mindent túlélő első szerelmükre. Eddig is hittem abban, hogy az első szerelem egy életre szól, és mostantól még jobban hiszek ebben!

Végezetül... Van egy dal a könyvben, ami elkíséri a főhősöket. Meghallgattam, és ez adta meg a végső kegyelemdöfést számomra, hogy megkönnyezzem ezt a csodát. Elképzeltem a két jelenetet, ahol feltűnik ez a dal és teljesen összeszorult a szívem. Ez pedig: Coldplay - Yellow




Megjegyzések

  1. Meghoztad a kedvem a könyvhöz! :) Nagyon tetszett a kritikád, főleg, hogy a Coldplay dalát hallgattam közben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt mindig nagyon jó hallani! :) Nagyon örülök neki, hogy tetszett, bátran ajánlom olvasásra. És a Yellow teljesen átadja a történet hangulatát. Egyszerűen tökéletes.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő