Ugrás a fő tartalomra

Kiera Cass: The One - Az Igazi és a novellák

A párválasztó kezdetekor a lányok még harmincöten voltak, de közülük csak egy nyerhet.
Eljött az idő, hogy a korona végre a győztes fejére kerüljön.
Amikor beválogatták a Párválasztóba, America még csak nem is álmodott arról, hogy valaha eljuthat a korona közelébe – vagy Maxon herceg szívéhez. Ahogy azonban egyre közeleg a versengés vége, és a palota falain túl fokozódik a fenyegető veszély, America rádöbben arra, hogy mennyi mindent veszíthet – és hogy milyen keményen kell küzdenie a vágyott jövőért. 

"Egyik kezem Maxonéban pihent, arcomat a mellkasára fektettem. Ő a fejem tetején nyugtatta az állát, így forogtunk az eső zenéjére. Abban a pillanatban biztosra vettem, hogy van közös jövőnk. Ha ilyen érzés, amikor együtt vagyunk, akkor valahogy rá fogunk találni az útra, amely visszavezet bennünket egymáshoz."

Először néhány tény a könyvvel kapcsolatban:

  • Tökéletes lezárást kapott ez a különleges sorozat.
  • Nem is érdemes más sztorikhoz hasonlítani, mert ez a történet totál egyedi!
  • A borító most is csodaszép, csak úgy mint eddig és a cselekményre is klassz.
  • Örültem neki, hogy mind a három kötet egy színvonalon van-volt. Hiába tette fel a Párválasztó a lécet, az Elit és Az igazi is tudta tartani a szintet.

Ott folytatjuk, ahol abba hagytuk. America mégis bent maradt a versenyben, nem tudta a király elijeszteni, így maradt még négy lányunk, akik mind Maxon herceg szívét szeretnék megkaparintani. Talán a legjobban maga America, csak ezt nem is tudja igazán. Fél bevallani saját magának is, hiszen úgy érzi, ha tényleg megmutatná a hercegnek az érzéseit, akkor elárulná Aspent és az egykori szerelmüket. 
Aspen

America
Már a könyv elején kezdetét veszi a pörgés, mint egy ígéretet előrevetítve az olvasóknak, hogy ez így lesz a továbbiakban is. Újra itt vannak a lázadók és szemmel láthatóan a palotában élők nem tudják mit kezdjenek a helyzettel. Egyszer támadó szándékkal jönnek, egyszer csak hatalmas rumlit csinálni, mint akik keresnek valamit. Szerencsére fény derül a szándékaikra, megismerhetünk közülük párat, akiket lehet szimplán szimpatikusnak is tekinteni. Megértettem ki miért lázad, megkaptam a magyarázatokat, de azért az írónő nem vitte túlzásba. Nem voltak csavarok, minden majdnem úgy zajlott, ahogy azt a szereplők elképzelték. - legalábbis a harcokat illetően - Amúgy nem is ez a lényeg, nem igaz? Szerintem aztán biztos nem. A legfontosabb kérdés számomra az volt, hogy America végre hercegné, később királyné lesz-e.

Maxon
America személyisége végre valahára kiforrott, így ebben a kötetben már nem nehezteltem rá semmi miatt. Eléggé megharagudtam rá az előző könyvben, amikor Maxonnal és Aspennel is játszadozott. Értettem az érzéseit, lehet én is hasonlóan kavarcoltam volna, de ez nem változtat azon, hogy nem szép dolog. Visszatérve nagyon jó volt olvasni arról, hogy a négy Elitben lévő lány között milyen jó barátság alakult ki a verseny vége felé. Tudtam, hogy ebben a Celeste lányban van még lehetőség! Krisst meg eddig sem szerettem, mert úgy éreztem folyamatosan nyalizik Maxon-nak, de itt aztán pláne nem szimpatizáltam vele.

Maga a Párválasztó nagyon izgalmas volt! Itt is kaptak a versengésben maradt lányok feladatot, amit meg kellett oldani úgy, hogy az tetsszen a népnek, a versenyzőnek meg persze a királynak. America itt sem okozott csalódást. Szépen lassan elkezdtek fogyatkozni a lányok, és a végén tényleg csak egy maradt.

A szerelmi szál remek volt, végig izgultam mi lesz. Maxon annyira de annyira.. huhh. A legkedvesebb részem az esős jelenet, ahonnan a fenti idézet is való, és amikor a herceg megmutatta a fotóit Americának. Ja meg persze nem tudok elmenni szó nélkül Maxon levelei mellett! 

Olvadoztam majdnem. Aspent kedveltem, komolyan, de bocsáss meg, engem már megnyert magának Maxon az első könyvben. Mint már említettem a legelső sorban, tökéletes a lezárás, nem maradtak elvarratlan szálak, minden gondnak-bajnak lett megoldása. Úgy gondolom mindenki elégedett lehet, attól függetlenül ki kinek is szurkolt a fináléban.

Párválasztó történetek

A herceg

A herceg továbbra is a szívem csücske, örültem, hogy végre beleláthattam a gondolatai közé. Szinte elrepült az ő fejezete, nem akartam elhinni, hogy nincs több. Hogy-hogy nincs több? Miért nincs több? stb. Kellemesen visszaidézte a Párválasztó elejét, ahogy America-val civakodtak és amikor a lány kedvében járt. Nagyon sajnáltam, hogy a csókot nem olvashattam el az ő szemszögéből. 

 

A palotaőr

Aspent illetően pedig totálisan megdöbbentem, ugyanis azt hittem, hogy csak Maxon az én kiválasztottam, de be kellett látnom, hogy mekkorát tévedtem! Az ő fejezete olvasása közben szinte meg is feledkeztem a hercegről, a jóképű palotaőr teljesen átvette az uralmat. Szurkoltam neki, hogy igen is szerezze vissza magának a lányt és éljenek boldogan együtt. Kellett is ez a kis szösszenet, hogy jobban megismerjem és megértsem őt. Minden klappol vele kapcsolatban, nagyon szerethető karakter.

A többi extra is kellemes olvasmánynak bizonyult. Az írónő hatalmas precizitással álmodta és alkotta meg ezt a világot. Már csak elég a szereplők háttértörténetére gondolni. A zenelistában pedig sok kedvencemet láttam viszont. 
Feltétlenül olvasásra ajánlom az egész trilógiát a novellákkal együtt!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő