Ugrás a fő tartalomra

Mary E. Pearson: Az árulás csókja



EGY HERCEGNŐ KERESI A HELYÉT AZ ÚJJÁSZÜLETETT VILÁGBAN. 

Megszökik az esküvője napján. Ősi iratokat lop el a kancellár titkos gyűjteményéből. A saját apja küld fejvadászokat utána. 
Ő Lia hercegnő, Morrighan királyságának Első Leánya. 
Morrighan Királyságának rendjét hagyományok és egy letűnt világ történetei szabják meg, de bizonyos hagyományoknak Lia nem hajlandó engedelmeskedni. Az elrendezett házasság elől menekülő és új életre vágyó lány az esküvője reggelén egy távoli halászfaluba szökik. Egy fogadóban talál munkát, ahová hamarosan két idegen érkezik, de Lia mit sem tud arról, hogy egyikük az elhagyott herceg, a másik pedig egy ellene küldött orgyilkos. 
Megtévesztés és árulás szövi hálóját a három fiatal köré, és Lia veszedelmes titkokra bukkan, amelyek elpusztíthatják a világát. A titkokon túl azonban olyasmit is talál, amire nem számított – szerelmet.


Miután magadhoz tértél a borító okozta gyönyörből, és elolvastad a fülszöveget, ugye Neked is az az első gondolatod, hogy ezt bizony el kell olvasnod? Teljes mértékben megértelek, én is ezt éreztem, amikor a Gabo kiadó elkezdte reklámozni a még csak előkészületben lévő újdonságát. Egyből eldöntöttem, hogy tuti elolvasom, ám abban nem voltam biztos, hogy meg is veszem-e. De aztán két héttel később még mindig ezen dilemmáztam, így elkerülhetetlen volt a vásárlás. Így visszagondolva, ennél jobb vásárt nem is csinálhattam volna. Miért is? Olvass tovább! Lentebb igyekezlek meggyőzni, miért is kell Neked ez a könyv!
Talán száz módja is van, hogy az ember szerelembe essen.
Előrebocsátom, hogy egy újabb sorozatról van szó; szóval igen, fel lehet készülni egy esetleges megrázó végre. Az árulás csókja, a Fennmaradottak krónikái sorozat első kötete.
– (…) semmi sem tart örökké. Még a nagyság sem. 

– Valami mégis. 
Szembenéztem vele. 
– Igazán? És mégis micsoda? 
– Az, ami számít.
Lia
Hadd kezdjek egy rövid örömujjongással, amiben közlöm, hogy az ilyen történetek miatt imádok olvasni. Mostanában megint beleragadtam a megszokottba; persze élveztem az olvasnivalóimat, de nem leptek meg, tudtam, hogy mi lesz. Kellett már egy új könyv, ami tényleg új. Mint ez. Teljesen új világ, ami csak arra vár, hogy megismerjem. Új kaland, aminek a végkimeneteléről fogalmam sincs. Új szereplők, akiket megszerethetek. És új szerelembeesés, ami egy új kedvenc könyv avatását teszi lehetővé. Vajon mindezt megkaptam? Igen!

Az elkerülhetetlennel kétféleképpen lehet szembenézni: vagy odavonszolnak a sorsod elé, vagy megtámadod.
A fülszöveg nagyszerűen és figyelemfelkeltően elénk tárja az alapszituációt. Lia hercegnő, nem szeret hercegnőnek lenni. Míg testvérei szabadon dönthetnek az életükről, addig neki legelőször a királyság érdekeit kell szem előtt tartania - mindenféle ostoba hagyománnyal karöltve - , ami ebben az esetben egy házasságot jelent Dalbreck hercegével, aki még csak arra sem hajlandó, hogy szemügyre vegye leendő menyasszonyát a menyegző előtt. A házasságra szükség van a békesség fenntartása érdekében, ám Lia erre tesz egy nagyot, az előkészületek alatt végleg elhatározza, megszökik. Szobalányával, Pauline-nal indul útnak, aki mellesleg a legjobb barátnője is. Az utazás Terravinbe (Pauline itt nőtt fel) még erősebbé teszi ezt a barátságot a lányok között. (Amúgy megemlítem, hogy Terravin-t sokáig Terrasen-nek olvastam, ugyanis utóbbi az Üvegtrónban egy város.) A lányok végül eljutnak a kicsiny halászfaluba, ahol beállnak dolgozni a helyi fogadóba. Lia mindent megtesz, hogy bizonyítson, végleg leszámolt hercegnői státuszával. Idővel minden munkába belejön, és már olyan feladatot is rábíznak, mint a fogadóvendégek kiszolgálása. Ekkor történik meg, hogy két nagyon vonzó idegen nyit be a fogadóba.

Kaden
Kik is lehetnek vajon, mi? Hát persze, hogy az egyik az elhagyott Herceg, a másik pedig a lány után küldött Orgyilkos. A fejezetek is így épülnek fel. Alapvetően Lia meséli nekünk a történetet, de olykor feltűnik egy-egy Herceg és Orgyilkos fejezet is, ami meg kell mondanom, nagyon szórakoztatott. Kérded, hogy miért? Azért, mert az írónő egy olyan csavart vitt bele ebbe az egészbe, amire eddigi olvasásaim alapján nem volt példa. Nem fedte fel a fiúk kilétét, csak hozott egy-egy nevet a markáns az arcok mellé. Így ismerkedhettünk meg Rafe-fel és Kaden-nel, akik fejezetei szintén feltűnnek a könyvben. Fura, mi? De nagyon jó! A végső leleplezés csak a könyv második felében van, addig az olvasóra van bízva rájön-e ki a herceg és ki az orgyilkos. Jelentem, én rájöttem! Most leírom, hogyan, név nélkül, de aki nem akar semmiféle segítséget kapni az hagyja ki ezt a pár sort! 


Spoiler(féle)! 

Lia olykor hall egy hangot, ami azt suttogja neki, hogy: megtalállak, a legtávolabbi zugban is megtalállak. Az egyik herceges fejezetben újra olvastam ezeket a szavakat, mi több, azt is, hogy a mi hercegünk kiváló nyomkövető. Később, mikor az idegenek bemutatkoznak a lánynak a fogadóban, az egyikük hangja ismerősen csengett Liának, kiverte tőle a víz is. És tádám, ő a Herceg. Később azonban jött egy csomó félrevezető információ, de kitartottam a döntésem mellett. És szerencsémre bejött.

Spolier(féle) vége.


Rafe
Szóval a sejtésem beigazolódott, aminek nagyon de nagyon örültem. El sem tudom mondani mennyire vágytam arra, hogy mindenki az legyen, aki. Elképzelhetőnek tartom, hogy elvette volna a kedvemet az egésztől az, ha más a herceg, és más az orgyilkos.
Folytassuk. Ahogy egy szerelmi háromszöghöz illik, Lia mindkét férfi iránt érdeklődik, de az egyik azért mégis csak nyerésre áll. Őszintén, az én szívemet is Rafe rabolta el. *sóhaj* Nagyon tetszett az egymás iránti vonzalmuk kialakulása. Úgy, ahogy volt. De közben az írónő azt is elérte, hogy Kaden se legyen közömbös.. szóval kész. :D De nekem akkor is Rafe a befutó. 

A szerelmes részek ellenére, amik nagyon édesek és gyomorbizsergetőek, a cselekményt teljesen átitatja a világ misztikuma. Minden fejezet előtt egy ősi monda, vagy dal olvasható, amikről a könyv vége felé egyre több mindent tudunk meg. Persze közel sem mindent! Az ember szeme előtt világosan felderengenek az Ősökről hallott mondák. A hagyományok jelenléte teljesen más Terravinben Lia számára, mint a királyságban, itt valahogy nem tűnnek nyűgnek. Kötelességnek. A fesztivál egy remek és kiemelkedő példa erre, ami az egyik legkedvesebb epizód a történetben. Aztán fordul a kocka.

Egy álmot évekig kovácsolhatsz, hogy aztán egy pillanat alatt szilánkokra törjön. 
A kellemes, idilli hangulatot megtörendő, megérkezik a baj. Lia tudomására jut, hogy a barbárok és az apja katonái összetűzésbe keveredtek, és a háború elkerülhetetlen. Tudja, hogy tennie kell valamit, most már nem üldögélhet a babérjain. Nehezen, de elhatározza, hogy visszatér és megpróbálja elsimítani a korábbi szökését követő bonyodalmakat a királyi udvarban. Elbúcsúzik a férfitól, akit mélységesen megszeretett, aki nélkül, tudja nagyon nehéz lesz túlélnie. A férfi egy utolsó találkát kér tőle, amibe Lia természetesen beleegyezik. Csak sajnos máshogy alakulnak a dolgok. Itt derül fény végérvényesen a férfiak személyazonosságára. 

Kezdetét veszi a hajsza, itt már nem ül le a sztori pihenni. A fülszövegben olvasott Ősi iratoknak megtudjuk végre az értelmét. Vagyis inkább annak egy részét. Lia képessége a szárnyait bontogatja. Vagy csak képzelődik? Mi lesz itt? Viszontlátja még a szeretett férfit? Mi lesz a háborúval? Viszontláthatja Pauline-t és Terravint? Mi lesz magával Liával? Hiszen bosszút kell állnia a személyes sérelmekért, amiket kénytelen volt elszenvedni. Őrületes. A cselekményről magáról már nem kívánok többet írni, ugyanis akkor el kellene árulnom még néhány dolgot, ami lelövi a poént az olvasók számára. Ez akkor az igazi, ha úgy tudod meg a dolgokat, amikor Te olvasod.


Összegezve ez egy remek könyv. YA kategóriában fut, ami teljességgel igaz, de nem kell félni a műfaj gyengeségeitől. Nincs semmiféle időhúzás, minden epizódnak értelme és értéke van a későbbiekre nézve. Lia karakán csaj, nem fog neked hisztizni. A szerelmi szálat illetően sem kell féltékenységi jelenetektől vagy önsajnálattól, hiábavaló kesergésektől tartani. A szerelmi szál magát ezt a kalandot hivatott megszínezni, ezáltal az egész még varázsosabb lesz. Garantáltan a magadénak akarod a folytatást! 
Megtöröltem a szememet. Az igazság és a valóság elmosódott előttem. 

De annyi biztos volt, hogy itt volt. Eljött. 
És talán abban a percben nem is volt szükségem más igazságra.

Na, ugye, hogy egy ilyen szép könyv Neked is kell?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő