Ugrás a fő tartalomra

Jessica Park: Left Drowning – Lélegezz velem!


Szülei halála után Blythe McGuire-t mélybe húzza a gyász, alig bír a felszínen maradni, miközben a Matthews Egyetemen utolsó évén igyekszik átvergődni. Aztán egy véletlen találkozás belerántja a lányt valamibe, amire egyáltalán nem számított: tagadhatatlan vonzalmat érez a sötét hajú végzős, Chris Shepherd iránt, akinek múltja talán még sajátjánál is bonyolultabb. Ahogy a kapcsolatuk elmélyül, Chris magához téríti a lányt a bódulatból, ami azóta fojtogatja, hogy egy tűzeset megfosztotta a fél családjától. Blythe gyógyulni kezd, lassan meg is szereti a fiút, aki segít neki új utakat találni a gyönyörhöz és önmaga felfedezéséhez. Ám miután Blythe nyugodtabb vizekre evez, rádöbben, hogy Christ még mindig nyomasztja családjának fájdalmas múltja. A sötét örvények a mélybe húzzák a fiút, és talán Blythe az egyetlen, aki megóvhatja őt a vízbe fúlástól.


Ezt a csodát a Mikulás hozta ajándékba nagy örömömre, hisz imádtam minden sorát. Újból sikerült beleválasztanom, azt kaptam, amit vártam. Pedig nem is volt hozzá beleolvasási lehetőség. Valamilyen szinten a borító vett meg magának; szerintem nagyon kifejező mindamellett, hogy nagyon csajos is. A Rubin Pöttyös besorolás csak tovább fokozta a "magamnakakaromcsakazértis" érzést. Ha valaki még tétovázna, hogy beszerezze-e karácsonyra a fa alá, azt lentebb igyekszem meggyőzni miért döntsön az igen mellett.


Tökéletes Rubin Pöttyös; megindító, szenvedélyes és fájdalmas.
A fülszöveg gyönyörűen felvázolja az alapszituációt, tudod, miről fog szólni a könyv. Csak azt nem tudod, még csak nem is sejted, hogyan lesz ez az egész kicsomagolva. Hogy hogyan fog fájni Neked is, mekkora erővel szurkolsz majd a szereplőknek, hogy végre elérjenek a boldog befejezésükig. Mert szerencsére boldog a vége. De addig még sok mindennel kell szembenéznie a szereplőknek, és Neked is, aki olvasod.
Blythe a tűzeset után négy évvel az egyetemen küzd. Hogy mivel küzd ez elég összetett kérdés, amire sok jó válasz létezik. Küzd a folyamatos bűntudatával, hogy mit és hogyan kellett volna másképp csinálnia azon az éjszakán. Küzd az önképzavarával, mert egyáltalán nem látja szépnek magát. Továbbá erősen harcol azért is, hogy semmiféleképpen ne alakítson ki társas kapcsolatokat, mert ez is csak a gyász melegágyába löki vissza. Szóval rámondhatjuk, hogy ez egy tipikus kezdés, egy összezavarodott lányról, akin a szerelem fog segíteni. Ez tulajdonképpen így is van, de maga a folyamat, a cselekmény bontogatása és az érzelmek ilyen szintű szenvedélyessége hengerli le igazán az olvasót. Így eszedbe se jusson letenni feltételezések miatt, hogy ilyen felállásról olvastál már.

 
Blythe és Chris

Visszatérve, történik egy nap, mikor Blythe elhatározza, minden nap csinál egy saját magára nem jellemző dolgot. Így találja magát egyszerre a tóparton, egy igen csak jóképű fiút bámulva. Ez a fiú ChrisEgyszerre tagadhatatlan vonzalmat kezd érezni a fiú iránt, pedig még csak az arcát sem látja rendesen. Úgy tűnik ez az érzés kölcsönös, mert a nap további részét együtt töltik, kiderül, hogy egy koleszben laknak, és ezentúl szinte minden nap összetalálkoznak. Hol direkt, hol véletlenül. Kerülgetik egymást. Chris finoman kipuhatolja Blythe igazi lényét, és a lány képes megnyílni neki. Nem azért mert Chris erősködne, semmi ilyesmiről nincs szó. Blythe érzi, hogy Chris az az ember, aki meg tudja szabadítani a sokéves önutálattól és bűntudattól, így elmond neki mindent. Sokáig nem tudnak kilépni a "csak barátok" címkéből, ami tudjuk mit jelent: nem akar egyikük sem kapcsolatot, de jól esik nekik egymás közelsége és törődése.

És én úgy szeretem az ilyet! Pláne, ha ez a se veled se nélküled kapcsolat ilyen jól van leírva. Ennyi érzelemmel és szenvedéllyel. A +18-as részek kifejezetten ízlésesek voltak, egytől egyig. Chris tuti pasi, álompasi, megy a többiek mellé. A vágyon túl az érzelmek kibontakozása és mélyülése is rendben volt. Egy erős szerelemnek igen is így kell kialakulnia, nem volt elsietve semmi, senki részéről. Ámbár volt itt egy kanyar.. ami nekem elég furcsán vette ki magát.. Értem én hogy miért volt ott.. csak az van, ha már egyszer ott van ez a konfliktus, akkor bontsuk ki rendesen. Mert így csak felesleges tölteléknek tűnik.. Ha odaértek olvasásban, tuti tudni fogjátok mire értem ezt.

Amúgy nagyon szerettem olvasni a lány narrációját; a szóhasználat, gondolatmenetek, minden rendben volt. Mindazonáltal persze nagyban hiányoltam Chris szemszögét is, sokat tehetett volna hozzá a sztorihoz, ha megéljük az ő érzelmeit is. Mert neki is kellett mit megélnie, ő is az életéért küzdött korábban. Nem teljesen úgy mint Blythe a tűznél, de ez nem azt jelenti, hogy könnyebb volt neki. Mert egyáltalán nem. Blythe tudja, ő megmentheti Christ, el tudja űzni a fiú fájdalmát. De ezt Chris nem hagyja. Fél, megpróbálja eltaszítani a lányt többször is, máskor meg a szőnyeg alá söpri a problémát, ami aztán lassan kezdi teljesen felzabálni a lelkét. Még szerencse, hogy Blythe ilyen szívós, és nem engedi el Christ. Sikerül megmentenie, ahogy korábban Chris mentette meg őt.


A sok rossz után kisüt végül a nap, és szereplőinkre is rámosolyog. Meg kell emlékeznem a fantasztikus baráti társaságról is, akik végigkísérik a szerelmeseket. Chris tesói remek emberek, ahogy Blythe öccse is. Most, hogy eszembejutott, talán a legszívesebben James történetét olvasnám el a legjobban. Persze szívesen venném a többiek sztoriját is, amíg feltűnnek benne a korábbi szereplők. És miért ne tűnnének ugye.. Összegezve kereknek éreztem a lezárást, nem hiányzott belőle semmi. Beteljesült szerelem, legyőzött démonok, teljesített célok, mi kell még? Kedvenc lett. Mondhatjuk, megkaptam, amit akartam. Chris szemszögét leszámítva ugyebár.. de ezt már említettem. DE azt nem, hogy találtam egy borítót (itt jobbra), ami nem lehet más, mint a Lélegezz velem! Chris tolmácsolásában! Bírnám, ha a kiadó megjelentetné ezt is. :)


Megjegyzések

  1. Szia. A második rész sajnos nem Chris szemszögéből van. Lénygében Sabinról szól, ahogy a borító alapján sajtettem is, de Blythe szemszögéből van ez is. Utánna néztem, mert engem is érdekelt volna Chris szemszöge. Amúgy tetszik a blogod. CSak így tovább. Sok jó könyvet és kellemes olvasást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, ezt szomorúan hallom. Megkedveltem Sabint, de Chris könyvéért egyszerre kapnék ezzel ellentétben. Köszi az infót! :) És köszönöm kedves szavaidat is, remélem még visszatérő látogató leszel! :) Neked is sok kellemes könyvélményt kívánok!

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő