Ugrás a fő tartalomra

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…


Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem.
És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el.
Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam.
Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe.
Megsebeztek.
Megmentettek.
És reményre leltem.
Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat…
Újra.


Néhány dolgot érdemes tudni rólam. Mint például, reggel előbb iszok kávét, semhogy kinyitnám a szememet. Vagy, hogy nagyon szeretem a hagymás csipszet csokis croissanttal enni. Vagy, hogy negatívat is említsek, nem bírom elviselni az ostobaságot és az értetlenkedést.. ahogy azt sem ha van egy szúnyog, vagy akár csak egy légy is a szobában.. akkor addig le sem ülök, míg le nem vadászom. De ami pontosan ebbe a szituációba vág, az az, hogy ki nem állhatom a szomorú végeket!
Most akkor elkönyvelted magadban, hogy ennek a könyvnek szomorú a vége. Pedig szigorúan véve nem. Igazából valami hülye, agymosásra alkalmas szöveggel rá lehetne mondani, hogy ez igen is boldog.. de nekem akkor sem. Az én szívem mást akar! Akart sajnos.. És láss csodát, mégis kedvenc lett. Nagy kedvenc.




Piros pöttyös a könyv, de én sokkal inkább rubinnak érzem. Nem is értem.. a Nyugalom tengere meg rubin.. pedig az meg simán lehetne vörös.. Passz, mindegy. Szóval, a rubin könyvek egyik sajátosságát hozza a történet, miszerint Kate-tel történik valami, amiatt az egész élete tönkremegy, mert nem tudja feldolgozni a traumát. Nem mondja el senkinek, mert megfenyegetik. Kénytelen magába zárnia és túlélnie, miközben sajnos végig kell néznie hogyan hagyják magára a barátai.. Beau-t kivéve. Beau a szomszéd srác, együtt nőttek fel Kate-tel. Mindig is szerelmesek voltak egymásba.. de nem mertek  lépni, aztán már késő lett, hiszen Kate képtelen volt bármiféle tartós és egészséges kapcsolatot létesíteni bárkivel is. A srác elment egyetemre, Kate otthon maradt az anyukájával és az étkezdei munkahelyével.


A napok monotonitása már teljesen kiakasztaná a lányt, mikor váratlanul egy addig nem látott fazon lép be a kis étterembe. A srác vagány, rettentő elegáns az ingében és egyszerűen árad belőle valamiféle energia, ami mellbe taszítja a lányt. A mosolyától elolvad, kifejező tekintetétől libabőrös lesz.. hogy a szeme kékjét ne is említsük. Ő Asher Hunt. Aki ad Kate-nek egy második esélyt az életre. Beférkőzik a lány gondolataiba, addig jár utána, míg már Kate csak arra eszmél fel, őrülten beleszeretett Asherbe.


Itt jön az a folyamat, amit magadnak akarsz. Asher mindent megtesz azért, hogy Kate végre vallja be a titkát, hogy megszabadulhasson a folyton rátörő bűntudattól és önsajnálattól. Ez sikerül is neki, és egy kisebb hatásszünet után már tudja is a megoldást. - Az egyik legjobb jelenet a könyvben! - Kate összes lidérces emlékét egy csodává varázsolja, mintegy felülírja őket, hogy a lány ezentúl csak ezekre a boldog pillanatokra emlékezzen. Ilyen emlék, vagy jelenség az eső is. Közben egyre jobban egymásra hangolódnak, míg már fáj a szétválás. Annyira szép a szerelmük, annyira átéreztem! Én is pontosan úgy szerettem bele a srácba, mint Kate. Ami annak köszönhető, hogy a lány karaktere nagyon erős és összetett. A narrációja átad minden érzést, ami ahhoz kell, hogy ne tudd letenni a könyvet, és belecsöppent abba az illúzióba, hogy Te bizony ő vagy. És pont ezért a könyv utolsó harmadában még apróbb darabokra fog törni a szíved, mint az övé.



Gondoltam, hogy nem lesz itt minden szivárványoshabcsók. Hiszen hátra volt még vagy száz oldal! De ilyet csinálni??? Amikor már fülig ért a szám, mert végre összejöttek, úgy igazán, és már egyik se vonakodik jön az a de... Kiderül valami olyan dolog ami alapjaiban ráz meg mindent. Nem akartam elhinni, hogy az lesz a vége, ami lett. Találkoztam már ilyen csavarral, de azt helyretette az írónő, méghozzá jól! Asherről van szó, jól gondolod. Kiderül hova tünedezik el.. és miért olyan furcsa néha. Miért látni a szemében olyan mérhetetlen nagy fájdalmat. 


Ha SPOILER-érzékeny vagy, a következő bekezdést hagyd ki! Jelezni fogom, hol ér véget a SPOILER!


Asher nem jelentkezik egy darabig, így Kate nekiáll kideríteni mi ennek az oka. A szerelmét a kórházban látja viszont legközelebb, ahol a srác közli vele, leukémiás és hamarosan meg fog halni. Na, innentől fogva kész gyötrelem az egész. Aki visszajáró olvasó itt, az tudja mennyire kevés történet képes arra, hogy megkönnyezzem, esetleg több könnycseppet is hullajtsak miatta. Most bőgtem. Érted? Úgy igazán. Folyt az orrom és folyamatosan jöttek a könnyeim. Én lepődtem meg a legjobban, hogy ez lehetséges. Hogy egy történet ilyet ki tud hozni belőlem. De mikor Asher elmondta Kate-nek az igazat, és utána végig követhettem, sőt, a marha jó narrációnak köszönhetően teljesen átélhettem az utolsó néhány napjukat, összetört a szívem. Annyira valóságosnak tűnt! Amikor Asher normális pár akart lenni Kate-el, elkezdte tervezni a jövőjüket. Amikor az első és egyben az utolsó táncukat táncolták a szobában. A csillagnézések. Az ígéretek, hogy Kate mindent tegyen meg amit csak akar a jövőben. Hogy gondoljon rá, mikor esik az eső. Egy szóval minden. Mintha az én lelkemben is meghalt volna valami.

SPOILER VÉGE! A többit nyugodtan olvashatod. 



Így a végén elveszett kicsit a lendületem, valahogy nem akartam tudni mi lesz később. Mi is lenne az értelme? Természetesen azért befejeztem, nem is sokkal később, de azt a sokkot ki kellett pihennem. A végén Kate végre elmondja a titkát az anyukájának, így az ő kapcsolatuk is rendeződik és hazugságoktól, féligazságoktól mentes lesz. Beau is hazajön, a lány neki is elmondja mi történt vele, hogy a fiú megértse miért mondott akkor nemet neki.


Itt jön az a mondat vissza, amit még a bevezetésben említettem.. a szomorú vég. Meg, hogy ez igazából mégsem szomorú. Tulajdonképpen tényleg nem az, mert kapunk tanulságokat, ami szerintem nem maradhat el egy ilyen könyvnek a lezárásánál. Az egyik: minden rosszat jó követ, csak győzd kivárni és kibírni! Másik: beszélni kell másokkal és engedni nekik, hogy segítsenek nekünk! Még egy: A szerelem képes gyógyítani! Utolsó: vannak emberek akik kimondott, mintegy előre eltervezett okból lépnek be az életünkbe, hogy megváltoztassák azt. Hogy meggyógyítsák, reményt leheljenek bele, hogy újra tudj élni. Aztán ez az ember egyszer csak eltűnik és te ott maradsz együl a nyomoroddal. De itt már nem fogsz összezuhanni, mert már tudod, mit kell tenned. Örökre emlékezni fogsz a te megmentődre, és örökké hálás leszel neki.


Búcsúzásul adnék néhány tippet az olvasáshoz:
  • Egyedül olvasd, magányban!
  • Legyen kéznél sok papírzsebkendő, egy garantáltan nem elég!
  • Az összes dalt hallgasd meg! Ne légy lusta, írd be Youtub-ra, hidd el megéri. 
Személy szerint én nem direkt olvasás közben hallgattam, hanem mikor épp szünetet tartottam. Lentebb hagyok egy linket, ami a kedvencem lett.. még így napokkal később is sírok rajta. Gyönyörű dal, és ha tudod már hol csendül fel, megérted a könnyeket.
Amikor esik az eső, Rád fogok gondolni Asher, ezt megígérhetem. ♥







Megjegyzések

  1. Azok után, hogy megismerem és tökéletesen megszeretem Asher karakterét, mindazt, amit Kate-tel átél, beleértve az utolsó perceket is...hogy fogadhatnám el a történet végét? Hogy Asher csak egy lelki társ volt, de Beau volt az igaz nagy szerelem?! Elcseszett a vége, nagyon-nagyon az! Beau ebben a sztoriban csak egy barát karakterét játszotta, és a nagy szerelme Kate-tel...egy olyan kitaláció, amivel egyáltalán nem tudok azonosulni (ellentétben Asher és Kate szerelmével, az igazi volt). A sztori vége csak annyit ér el nálam, hogy Kate-ben csalódjak...!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő